VodafoneZiggo heeft de Marketing Company of the Year award 2021 gewonnen. De toekenning vond plaats op basis van marketingprestaties in 2020. Een jaar waarin verbinding het thema was. Voor VodafoneZiggo het momentum om een bijdrage te leveren met digitale toepassingen die waarde toevoegen voor consumenten, ondernemers en de samenleving. De Dutch Marketing Awards zijn de belangrijkste marketingprijzen van Nederland en zijn een samenwerking tussen marketingberoepsvereniging NIMA, Adformatie en PIM.

Marketing speelt al jaren een duidelijke, belangrijke rol in de organisatie bij het bepalen en uitvoeren van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. Lees ook de toelichting op Marketingfacts.

IMG-20210422-WA0027.jpg

Tijdens de uitreiking sprak John van Vianen, directeur zakelijke markt bij VodafoneZiggo, over het belang van digitale inclusie: in de samenleving, binnen het bedrijf en in marketing. “Als telecomprovider staan wij midden in de maatschappij. In alle uitingen voor onze merken willen we dan ook graag een beeld scheppen, waar iedere klant zich in herkent. Dit doen we door situaties te gebruiken die relevant zijn voor de verschillende doelgroepen. We zijn trots op de positieve impact die we met onze producten, diensten en sociale programma's hebben op de samenleving."

Verbondenheid gaat veel verder dan slimme connecties tussen netwerken of de techniek waarmee we contact leggen. “Uiteindelijk draait het leven van mensen om het gevoel van verbondenheid. Met elkaar, met de dingen die belangrijk zijn en op een duurzame manier. Zodat mensen, bedrijven en de samenleving verder kunnen komen. De Marketing Company of the Year Award is een bekroning op ons werk en we kijken uit naar een toekomst met nog meer plezier en vooruitgang, met elke verbinding", zegt Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt bij VodafoneZiggo.

Wat heeft VodafoneZiggo in 2020 gedaan voor een digitale inclusieve samenleving? Het gedrag van de consument is veranderd, en zo ook de standaard. WiFi is belangrijker geworden dan ooit en wordt in elk hoekje van het huis gebruikt. Met de uitrol van Smart-WiFi zijn klanten overal in huis en op de zaak gegarandeerd van goede WiFi. Ook konden klanten en bedrijven in Nederland de voordelen van het krachtige GigaNet van VodafoneZiggo ervaren. Zo blijft VodafoneZiggo zich verdiepen in 5G use-cases, zoals de blinde Copiloot Tristan Bangma, die door het 5G netwerk weer solo kon baanwielrennen. Ook met initiatieven, zoals lessen in digitale vaardigheden voor jong en oud, gratis connectiviteit voor leerlingen die daar niet over beschikten, draagt VodafoneZiggo bij aan een digitale inclusieve samenleving.

Meer informatie: https://impactreport2020.vodafoneziggo.nl/

Vodafone 5G baanwielrennen Tristan


Het officiële juryrapport:

Vodafone Ziggo heeft zichzelf de afgelopen jaren ontwikkeld tot een full fledge marketingbedrijf, met een sterk geïntegreerde aanpak gericht op relevantie en met stevige resultaten. De combinatie van relevante nieuwe producten en diensten als SmartWifi, investeringen in hun mobiele netwerk, focus op de klant d.m.v. hun customer value-aanpak Guru, multimerkbeleid met Vodafone, Ziggo en Hollandse Nieuwe, FMC-resultaten, DreamLab innovaties en impactvolle sponsoring-aanpak heeft Vodafone Ziggo in een relatief korte periode tot een snel accelererend en groeiend bedrijf gemaakt.

Telecom is topsport zoals Vodafone Ziggo zelf ook aangeeft. Het is een uitermate concurrerende markt waar het gevecht om de klant continue plaatsvindt, zeker op het gebied van vast/mobiele combinaties, waar KPN traditioneel veruit marktleider was. Na de eenwording van Ziggo en de samenwerking met Vodafone, met toch twee aparte aandeelhouders, is er een sterk bedrijf ontstaan met sterke gezamenlijke focus op groei en de klant waar het inmiddels op de consumentenmarkt marktleider is geworden.

Ook in het corona-jaar is Vodafone Ziggo onverminderd succesvol geweest en heeft het bedrijf verder kunnen accelereren, zeker ook door de hoge relevantie en belang van vaste en mobiele netwerken vanwege het thuiswerken. De relevantie, het thema van Vodafone Ziggo, is nog belangrijker gebleken en door stevig in te zetten op connectivity en SmartWifi is het merk zeer relevant gebleken tijdens de pandemie.

Vodafone Ziggo is een ‘marketingmachine’ van kaliber geworden doordat het bedrijf in staat is geweest om klantgericht haar merken en mensen succesvol bij elkaar te laten komen met relevante technologie, concurrerende proposities voor zowel de consumenten als de zakelijke markt, sterke merken, data gedreven marketing en intensieve samenwerking en drive van twee toch onafhankelijke bedrijven. Het is daarmee na jaren inspanning het marketingbedrijf geworden dat ze ambiëren met bijbehorende groei.