Vodafone lanceert vandaag haar nieuwe campagne “Geef je telefoon een langer leven”, ontwikkeld door reclamebureau WPP Go One en productiemaatschappij Holy Fools. Met de campagne laat de provider zien waarom het verlengen van de levensduur van telefoons belangrijk is, zodat we samen een stap zetten naar een duurzamere wereld. Vodafone helpt klanten om het meeste uit hun telefoon te halen. De campagne start vandaag met een tv-commercial, radio, DOOH, Social, Display en OLV.

De campagne laat zien dat we allemaal graag vooruit willen in het leven: we willen blijven leren, nieuwe werelden ontdekken en vooruitgaan zonder dat de wereld achteruit gaat. Het is daarom goed om stil te staan bij wat je echt nodig hebt, zoals een nieuwe telefoon. Is die wel echt nodig?


Met kleine stappen maken we een groot verschil
Wanneer consumenten hun telefoon één jaar langer gebruiken, verminderen zij de CO2-impact van de mobiele telefoon tot wel 29%. Vodafone biedt al geruime tijd diensten aan waarmee consumenten bewuste keuzes kunnen maken om de levensduur van telefoons te verlengen en het maximale uit je telefoon te halen: recycle, reuse, repair en reduce.

Recycle, Reuse, Repair, Reduce
Vodafone heeft de Vodafone-inruildeals, waar klanten heel eenvoudig hun oude toestel kunnen inruilen voor geld. Oude of kapotte telefoons waar men geen inruilwaarde meer voor krijgt kunnen worden ingeleverd (recycle). De telefoons worden gerecycled en de oude materialen krijgen met behulp van partners een tweede leven.

Consumenten kunnen via Vodafone in plaats van een nieuw model ook kiezen voor een refurbished telefoon (reuse). Een refurbished toestel is voordeliger en bespaart CO2.

Daarnaast is het repareren van een kapotte telefoon altijd een optie, ook wanneer de telefoon niet verzekerd is (repair).

Met de Smartphone Scan kan in Vodafone-winkels binnen een paar minuten worden gecheckt hoe ‘gezond’ een telefoon is (reduce). Zo weten klanten hoe lang zij nog effectief gebruik kunnen maken van de telefoon en wanneer het tijd wordt voor een nieuw model.