Vodafone introduceert op 2 april in een wereldwijde update een nieuwe merkpositionering. Hierin staat de kracht van het bereik van menselijke ambitie in combinatie met technologie centraal. Dit wordt samengevat met de nieuwe slogan ‘Together We Can’. De opgefriste merkidentiteit met het iconische Vodafone Speechmark-logo en de bekende rode kleurstelling is de komende weken te zien in een nieuwe campagne.

De rol van technologie
De nieuwe merkpositionering van Vodafone is geïnspireerd door eigen consumentenonderzoek. Daaruit blijkt dat de rol van technologie het leven van mensen compleet transformeert. Technologie heeft zich ontwikkeld tot iets waarvan mensen op persoonlijk niveau genieten, tot iets met veel meer betekenis voor de wereld in het algemeen. Van een mobiele telefoon die alleen kan bellen, tot ankers met sensoren die dijken bij elkaar houden en waarschuwen zodra de waterspanning of de druk in de dijk verandert.

Op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke ontwikkeling speelt technologie een steeds grotere rol. In het door Vodafone Group uitgevoerde internationale onderzoek geeft ruim acht op de tien mensen aan duurzaamheid de belangrijkste factor in merkvertrouwen te vinden.

Marcel de Groot, Executive Director Consumentenmarkt VodafoneZiggo: "‘Together We Can’ legt de nadruk op ‘wij’ en op het feit dat de samenwerking tussen de menselijke ambitie en technologische innovatie tot geweldige resultaten kan leiden. De afgelopen 12 maanden heeft de coronapandemie meer dan ooit aangetoond hoe groot het belang van connectiviteit en technologie is om de samenleving, het bedrijfsleven en de overheid in verbinding te houden. Vodafone is ervan overtuigd dat technologie de levens van mensen kan verbeteren. Onze nieuwe positionering geeft een extra impuls aan onze doelstelling om te verbinden voor een betere toekomst en om bij te dragen aan een inclusieve en duurzame digitale samenleving met plezier en vooruitgang met elke verbinding.”

Campagne
De ‘Together We Can’-campagne gaat op 2 april van start met een internationale tv-commercial. Hierin stelt een jong meisje vragen over de wereld om haar heen, de rol die technologie kan spelen in het bestrijden van ziekten en klimaatverandering en de rol die technologie heeft bij het verbeteren van digitale inclusie. Onderdeel van de campagne is de introductie van de opgefriste merkidentiteit met het iconische Vodafone Speechmark-logo en de bekende rode kleurstelling. In Nederland zal de campagne drie weken digitaal te zien zijn.

De campagne wordt in 30 markten gelanceerd, waaronder Nederland, Duitsland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Zuid-Afrika en de Democratische Republiek Congo. Daarnaast is de campagne zichtbaar in de partner markten van Vodafone, waaronder Qatar en Nieuw-Zeeland.