Volgens een groot nieuw onderzoek van Vodafone Business is het aantal bedrijven dat wereldwijd wordt beschouwd als 'Fit for the Future' (FFTF) gegroeid. Zij blijken ook beter voorbereid voor toekomstige uitdagingen. Denk hierbij aan de toegenomen concurrentie, de veranderende verwachtingen van werknemers en de toenemende vraag van klanten.

Een grote meerderheid (94%) van de FFTF-bedrijven veronderstelde dat ze goed waren voorbereid op de risico's die ze onder ogen zagen, vergeleken met slechts 58% van de ondervraagden in het algemeen. En 82% van de FFTF-bedrijven zei dat hun bedrijfscontinuïteitsplan goed uitpakte.

De ontwikkeling van FFTF-bedrijven wordt bevorderd doordat ze op risico's, verandering en onvoorziene zaken zijn voorbereid. Uit de aanvullende analyse van het onderzoek - dat door de London School of Economics werd uitgevoerd - bleek een verband te zijn tussen FFTF-bedrijven en bedrijfsprestaties. Organisaties die hun FFTF-score met 10 punten verhoogden, hadden 36% meer kans om hun concurrenten te overtreffen[1].

Uiteindelijk zijn FFTF-bedrijven meer zelfverzekerd en zijn ze beter voorbereid op nieuwe uitdagingen. Ze zijn tevens beter in staat om snel te reageren op veranderende eisen van werknemers en klanten.

De Nederlandse versie van het onderzoek is aan te vragen via www.vodafone.nl/fit-for-the-future

Lees het volledige, Engelstalige bericht via https://www.vodafone.com/business/news-and-insights/company-news/fit-for-the-future-launch-release