Nieuwsberichten

Organisatie

    toon meer nieuws

    Bezoekers van Pride Groningen worden rolmodel in ‘Real Models’-campagne van Vodafone

    Een stad vol realistische modellen, voor en door de lokale LHBTIQ+-community

    16 augustus 2022

    Tijdens Pride Groningen zet hoofdsponsor Vodafone met de ‘Real Models’-campagne technologie in om realistische rolmodellen voor en van de LHBTIQ+-community te tonen in het straatbeeld Groningen. Bezoekers van de Pride kunnen namelijk zelf model staan in deze campagne. De campagnebeelden zijn direct zichtbaar op 62 digitale schermen door de stad.

    Een merendeel van de LHBTIQ+-jongeren kijkt voor rolmodellen naar de media. Zij treffen in hun directe omgeving vaak minder rolmodellen waarmee ze zich kunnen identificeren. Terwijl realistische rolmodellen juist bijdragen aan het gevoel van vrijheid om jezelf te zijn. Vodafone wil een breed en divers palet aan realistische LHBTIQ+-modellen neerzetten. Met de real-time ‘Real Models’-campagne wordt de boodschap zodoende succesvol verspreid met dank aan de community zelf.

    Realistische rolmodellen
    Bezoekers van Pride Groningen kunnen hun eigen campagnebeeld maken in de twee daarvoor ontworpen photobooths op de Grote Markt. Drag Queen en make-up artist Gaya Stone zal deelnemers begeleiden en opmaken met glitters bij het maken van de foto. De gepersonaliseerde digitale posters zijn vervolgens direct zichtbaar via 62 digitale schermen in de stad. Hiermee worden zij onderdeel van de actie ‘Real Models’. Tijdens de Pride in Utrecht en Amsterdam dit jaar deelden reeds 800 bezoekers hun foto en verhaal over ‘wat vrijheid voor hen betekent’.

    Eigen medewerkers als rolmodel
    De eerste trotse rolmodellen op de campagnebeelden zijn onderdeel van het medewerkersnetwerk Queers Connected van VodafoneZiggo. “Met Queers Connected creëren we een open en veilige werkomgeving voor LHBTIQ+-collega’s”, aldus Steven Kroon, voorzitter van het Queers Connected netwerk. “Door bezoekers als realistische rolmodellen te portretteren werken we aan de zichtbaarheid en acceptatie van de LHBTIQ+-gemeenschap in Groningen. Bezoekers tijdens de Pride in Utrecht en Amsterdam gingen hen al voor en het is geweldig hoe deze unieke verhalen een podium krijgen”.

    Niet alleen tijdens Pride, maar het hele jaar door werkt VodafoneZiggo aan een inclusieve samenleving en een positieve werkomgeving voor collega’s. Het thema diversiteit, gelijke behandeling en inclusiviteit (DE&I) in de volle breedte is al vele jaren een strategische prioriteit bij VodafoneZiggo. LHBTIQ+ inclusiviteit is hier een onlosmakelijk onderdeel van.

    Pride Vodafone