Dat je gezond bent is heel belangrijk. Mentaal, fysiek, maar ook sociaal en financieel. Met een uitgebreid Wellbeing programma houdt VodafoneZiggo zijn 7.500-koppige team in vorm. Een programma vól events, inspirerende artikelen en mentale support, persoonlijke ontwikkelingstrainingen en work-outs. Zo staan er iedere week 10 sportieve activiteiten op het programma.

"Bij VodafoneZiggo geloven we dat veel dingen net iets makkelijker gaan als je lekker in je vel zit", vertelt HR-directeur Thomas Mulder. "Je staat positiever in het leven, onderhoudt je sociale contacten makkelijker, functioneert beter en hebt minder last van stress. De komst van corona heeft het belang van ons Wellbeing programma extra zichtbaar gemaakt. Het helpt onze mensen zowel geestelijk als fysiek gezond houden midden in een gezondheidscrisis."

Sportieve match
Het Wellbeing programma wordt deels gevuld door het sportieve talent uit de organisatie. Daarnaast gaat VodafoneZiggo bijzondere samenwerkingen aan met externe professionals en sportieve dienstverleners. Zoals met Fit For Free en Sportcity, waarvoor Vodafone Business total communication partner is. 130 sportclubs voorziet het van connectiviteit en andere digitale oplossingen. De zakelijke tak van Fit For Free, BedrijfsFitnessOnline, biedt volop content voor het Wellbeing programma en, zodra het zonder restricties kan, ook korting op abonnementen voor de sportschool.

Michiel Verhulst, Business Manager van BedrijfsFitnessOnline, vertelt graag over de samenwerking. "Ons doel is duidelijk. Bedrijven zo vitaal mogelijk maken. Dit doen we voor de bakker op de hoek, en voor multinationals met duizenden werknemers. De meeste mensen bekijken gezondheid nog te simpel. Je doet wat aan sport, en klaar. Wij zien dat anders. Vitaliteit bestaat uit body, mind en nutrition. Pas als je deze alle drie adresseert, word je gezonder, energieker en gelukkiger. VodafoneZiggo is een werkgever die dat heel goed ziet."

IMG-20210518-WA0011.jpg

"We organiseren veel online, zoals de dagelijkse lunch break workout. Vooral de explosieve high intensity trainingen zijn een hit', vertelt Michiel. En ook AfroBootcamp scoort enorm hoog. VodafoneZiggo biedt elke donderdag een eigen training. Het begon met AfroBootcamp, daarna meer intensiteitstraining en nu FitBoxing met Joep." Vanaf de start hebben 195 mensen meegedaan op de donderdagmiddag.

Goed voor jezelf zorgen
Een enthousiaste deelnemer van zo'n AfroBootcamp is VodafoneZiggo's CFO Ritchy Drost. In de Fit For Free studio in Amsterdam woonde hij een les bij. Coronaproof natuurlijk. "Ik vind het ongelofelijk belangrijk dat iedereen goed voor zichzelf zorgt", vertelt Ritchy. "Juist nu corona onze bewegingen beperkt. En hoe gaaf is het dan dat we dit soort dingen mogen doen. Op de vraag of ik mee wilde doen was maar één antwoord mogelijk: Ja!"

Vroeger was Ritchy best sportief, maar lange tijd zorgde hij minder goed voor zichzelf. Dat heeft hij inmiddels weer ingelopen. Letterlijk en figuurlijk. "Ik ben gek op hardlopen en kitesurfen, en ben nu bijna vijftig kilo lichter dan tien jaar geleden. Ik heb me net weer ingeschreven voor de Dam tot Damloop. Hopen dat 'ie doorgaat." De coronacrisis speelde Ritchy geen parten. Eerder hielp het hem nog wat. "Ik wandel meer dan tien kilometer per dag en de hele situatie geeft mijn leven ook meer regelmaat."

Hoe kijkt Ritchy naar een fit VodafoneZiggo? "Gezondheid is een groot geschenk, realiseer je je soms. En als je daar hard voor gewerkt hebt, maakt het je extra trots. Die trots voel ik ook bij ons Wellbeing programma. We zijn ervan overtuigd dat je alleen een gezonde organisatie krijgt als je mensen gezond zijn. Door te ondersteunen in mentale en fysieke fitheid, maar ook in ontwikkeling en effectiviteit. Het is honderd procent win-win."