Hasan en Suzanne uit groep 8 namen voor het project Baas van Morgen van JINC heel even de baan over van Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt van VodafoneZiggo. Het werd een dag vol energie, creativiteit en originele ideeën.

Met het initiatief de Baas van Morgen bereidt JINC jongeren uit wijken met een sociaaleconomische achterstand voor op de arbeidsmarkt. Ze hebben vaak minder rolmodellen, en zien vaker werkloosheid en armoede om zich heen. Extra belangrijk dus, om deze jongeren te laten voelen: ook ik heb dezelfde kansen. Het thema draait dit jaar om één vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de producten van Vodafone en Ziggo toegankelijk zijn voor íedereen? Oók voor mensen met een beperking, en mensen die ouder zijn?

In creatieve sessies en dialogen met de jonge directeuren kwamen er veel plannen los. Zo ontstaat het idee voor een tv met spraakbediening maar juist zónder afstandsbediening, in álle talen van de wereld.

"Met enorm veel plezier doet VodafoneZiggo elk jaar mee aan deze inspirerende dag van JINC", zegt Marcel de Groot. "Die frisse blik van de jeugd geeft mijn collega's en mijzelf een fikse scheut energie en inspiratie. Tegelijkertijd krijgen deze twee kanjers een beeld van hoe het is om te werken in een mooi bedrijf als VodafoneZiggo. We kijken nu al uit naar volgend jaar!"

Aan de achtste editie van Baas van Morgen doen ruim 500 leerlingen mee uit groep 7 en 8 van de basisschool en de eerste twee klassen van het VMBO. Ze nemen de plek in van honderden CEO's, directeuren en politici.

Bekijk hieronder het dagboek van Hasan en Suzanne:

Dagboek_baas_van_morgen_2022