"Allereerst willen wij alle getroffen inwoners in Limburg steun wensen na de overstromingen deze week", zo laat VodafoneZiggo weten in een statement. "Wij blijven onze netwerken monitoren en zien op dit moment dat er geen gevolgen zijn voor het Vodafone-netwerk. Voor het Ziggo-netwerk hebben wij monteurs in het getroffen gebied om onze klanten waar mogelijk te helpen en ons netwerk draaiende te houden op plaatsen die bereikbaar zijn. Op deze momenten is het extra belangrijk dat hulpdiensten, familie en vrienden te bereiken zijn. Wij bieden extra mobiele data aan onze klanten in het getroffen gebied."
Om klanten in de getroffen regio's snel te kunnen helpen staat Ziggo in de buurt met een mobiele servicepunt. Medewerkers helpen klanten met alle vragen en verzoeken en zij kunnen direct een afspraak inplannen voor een reparatie. Alle Ziggo-apparatuur met waterschade wordt kosteloos vervangen.
Op https://www.ziggo.nl/limburg staat aangegeven op welke locaties de mobiele servicepunten staan. Deze lijst wordt continu geupdate. In de wijken zelf zijn Ziggo-monteurs aanwezig om reparaties uit te voeren. Voor alle vragen en voor hulp van klanten staan zij paraat. Verder staat er een uitgebreide Q&A op de website.
VodafoneZiggo biedt de getroffen gebieden van de overstromingen in Limburg aanvullende service. Alle informatie is te vinden op een aparte pagina die gewijd is aan Limburg.