Gisteravond ontving VodafoneZiggo met trots de Inc Award voor meest inclusieve adverteerder tijdens de Inc Awards in Leusden. Deze onderscheiding erkent bedrijven die bijdragen aan de acceptatie van mensen met een verstandelijke beperking.

Een van de recente reclames van Ziggo bracht Tess in de schijnwerpers, een volwaardige deelnemer in de commercial die, ondanks haar verstandelijke beperking, een prominente rol vervulde. Tess, die samen met haar vader een ondeugend grapje uithaalde met haar broertje, belichaamde de levensvreugde die het bedrijf wenst te benadrukken in hun diverse reclameaanpak. De keuze voor Tess was een bewuste stap om niet alleen een brede representatie te bieden, maar ook om verschillende perspectieven te tonen en zo de diversiteit van Nederlandse levens te weerspiegelen.

Laura van Gestel, Director Brand Communications Media & CSR bij VodafoneZiggo: "Reclames hebben de kracht om sociale normen en stereotypen te beïnvloeden en te veranderen. Door een representatief Nederland te tonen, kunnen we traditionele stereotypen doorbreken en nieuwe, positieve beelden creëren. Bijvoorbeeld, het tonen van vrouwen in leidinggevende posities, mannen die zorgtaken vervullen, of in dit geval: mensen met een handicap die actief en succesvol zijn en volwaardig participeren in een gezin. Of iets ingekort: als we als merk zeggen: maak vandaag fantastisch; dan is dat voor heel Nederland in haar volledige inclusiviteit en diversiteit."

Met 7000 toegewijde medewerkers streeft VodafoneZiggo naar een diverse en inclusieve cultuur. De focus ligt op het vertegenwoordigen van de maatschappij in reclames met 'echte' mensen in 'echte' situaties, om stereotypen te doorbreken en inclusiviteit te bevorderen.

De Inc Award bevestigt de toewijding van VodafoneZiggo aan inclusiviteit in hun reclames, waarbij ze diversiteit omarmen en een representatief beeld van Nederland willen tonen.

Lees meer over ons beleid op het gebied van diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie.

INC Award 2023