Woonkamer 4 _0888-HR-RGB (2).png

VodafoneZiggo stelt leerplatform Unlimited Learning beschikbaar voor zijn zakelijke klanten

25 juni 2021

Als partner in digitalisering weet VodafoneZiggo dat wanneer ondernemers investeren in persoonlijke en zakelijke ontwikkeling dit leidt tot meer succes in hun bedrijf. Na het aanbieden van Unlimited Learning aan alle medewerkers van VodafoneZiggo, kunnen daarom nu ook de zakelijke klanten gebruikmaken van een selectie van het online aanbod dat beschikbaar is via het leerplatform. Unlimited Learning biedt ondernemers de keuze uit 250 trainingen, webinars, podcasts en cursussen variërend van online marketing, arbo-wetgeving en boekhouden tot mindfulness en yoga. Door het uiteenlopende cursusaanbod is het mogelijk dat ondernemers zich blijven ontwikkelen op zowel persoonlijk als professioneel vlak, zo creëren zij meer kans op groei van hun bedrijf.

Met de versnelling van de digitalisering en de verwachting dat de digitale economie en arbeid de komende jaren sterk zullen toenemen, ondersteunt VodafoneZiggo ondernemers met digitale leermogelijkheden. Uit onderzoek van Vodafone Business* blijkt dat om goede mensen aan te trekken en te behouden zijn vooral cursussen en het inrichten van een digitale werkplek van belang. De ondervraagde MKB-ers verwachten dat dit 77% in belang toeneemt.

“Als partner in digitalisering helpt VodafoneZiggo zakelijke klanten innoveren met digitale diensten en producten. Investeren in kennis en vaardigheden voor de toekomst is de succesformule voor innovatie en zakelijk succes. Daarom stellen wij een select aanbod van Unlimited Learning nu ook beschikbaar voor onze zakelijke klanten. Het leerplatform moet ondernemers en hun werknemers helpen ontwikkelen door middel van interessant cursusaanbod dat een positief verschil kan maken in hun bedrijfsvoering en het bedrijf ook echt laat groeien”, aldus John van Vianen, Executive Director Zakelijke markt bij VodafoneZiggo.

Investeren in ontwikkeling voor zakelijk succes
In 2020 werd in samenwerking met Archipel - een spin-off van opleidingscentrum Schouten en Nelissen - Unlimited Learning eerst aangeboden aan de werknemers van VodafoneZiggo. In de eerste tien maanden na de lancering, die tevens samenviel met de eerste lockdown, werden er meer dan 6000 trainingen gevolgd door eigen medewerkers. Procentueel volgde 45 procent van de medewerkers en 75 procent van het management een training of cursus.

Thomas Mulder, Directeur HR bij VodafoneZiggo: “Om relevant te blijven op de snel veranderende arbeidsmarkt, zeker na de COVID-periode, is ontwikkeling belangrijker dan ooit. Met het beschikbaar stellen van Unlimited Learning willen we naast onze werknemers nu ook ondernemers die op zoek zijn naar nieuwe kennis voorzien in hun behoefte om door te groeien. Door te investeren in jezelf vergroot je  de kans op langdurig persoonlijk en zakelijk succes."

Relevant cursusaanbod voor ondernemers
VodafoneZiggo kiest met 250 cursussen voor een breed aanbod dat voor iedere ondernemer relevant is. Zo is er ‘De formule voor een toekomstgerichte organisatie’, ‘Inspirerende ontwikkelgesprekken voeren voor managers’ en ‘Zelfleiderschap met Marianne Thieme’. Maar ook 'Incasso en debiteuren in de praktijk', 'Hoe richt je privacy als organisatie goed in?' en 'Online zichtbaarheid'. VodafoneZiggo speelt met Unlimited Learning in op de behoefte van ondernemers om zich te blijven ontwikkelen. Unlimited Learning wordt aangeboden aan Ziggo Zakelijk klanten met een Zakelijk Internet abonnement en Vodafone Business klanten met een Red Pro abonnement.

Op 24 juni presenteerde VodafoneZiggo Unlimited Learning aan honderden ondernemers op het online ‘Digitaal Fit’ event. Het event werd gehost door Lauren Verster met als highlight voor de aanwezigen keynote spreker oud-voetballer en ondernemer Demy de Zeeuw (433, BALR en Wannahaves) die een inspirerende best practices presentatie gaf over het online succes van zijn bedrijven. Daarnaast leerden ondernemers onder andere in de workshop ‘Psychologie & Wellbeing’ van neuropsycholoog Mark Tigchelaar hoe zij beter kunnen omgaan met werkstress en was online strateeg Marieke Pijler aanwezig voor een workshop ‘Communicatie & Marketing’.

*Bron: Vodafone Future Ready Research, november 2020

oqJWpp-A.jpeg