VodafoneZiggo 2018

VodafoneZiggo biedt extra services wegens corona-maatregelen

Gratis films, kinder-tv en uitgesteld onderhoud

16 maart 2020

VodafoneZiggo breidt zijn service aan klanten uit vanwege de ingrijpende maatregelen vanwege het coronavirus. Tot 13 april zijn er gratis extra films, comedy- en kinderprogramma's te zien. Geplande werkzaamheden aan het netwerk worden uitgesteld, zodat klanten overdag ongestoord thuis kunnen werken.

VodafoneZiggo – zo gaan we met de corona-maatregelen om
We zien hoe de ingrijpende maatregelen tegen en de gevolgen van het coronavirus onze samenleving beïnvloeden. En we realiseren ons meer dan ooit hoe belangrijk het is om verbonden te blijven met familie en vrienden. Maar ook alle thuiswerkers en veel bedrijven mogen op ons rekenen om met hun werk, collega’s en klanten in contact te kunnen blijven. Als media- en telecommunicatiebedrijf nemen we onze verantwoordelijkheid in deze uitzonderlijke situatie.

We doen er alles aan om thuiswerken te steunen
De komende weken gaan heel erg veel mensen thuiswerken. Goede internet- en telefoonverbindingen zijn daarom belangrijker dan ooit en onze netwerken spelen daarin een sleutelrol. De beschikbare netwerkcapaciteit is daarvoor voldoende. We doen er alles aan om de thuiswerkers ongestoord hun werk te laten doen. Zo stellen we het netwerkonderhoud uit dat overdag ingepland stond.

Heldere richtlijnen voor veiligheid en bereikbaarheid (laatste update 19 maart)
Onze dienstverlening is van vitaal belang, dat beseffen we. Zoals altijd kunnen mensen op ons rekenen en zorgen we ervoor dat iedereen op een veilige manier bereikbaar blijft. Daarbij houden we rekening met de strenge richtlijnen voor ieders veiligheid.

- Kunnen we elkaar bij een hulpvraag niet persoonlijk spreken, dan helpen we telefonisch of via chat.
- Onze accountmanagers gaan niet naar klanten, maar staan natuurlijk wel voor ze klaar. Met telefonisch advies, maar ook via chat, Microsoft Teams of andere middelen.
- Onze monteurs blijven inzetbaar voor een zo goed mogelijke dienstverlening, maar hebben de focus op belangrijkste reparaties en proberen fysiek contact met onze klanten zoveel mogelijk te vermijden.
- Update 19 maart: Op vrijdag 20 maart heropenen we gefaseerd en waar het kan onze winkels. Met speciale maatregelen zorgen we dat onze medewerkers in de winkel zich maximaal veilig voelen, en onze klanten toch bij ons terecht kunnen. In de winkel geven we alleen urgente service. Meer info? Klik op Vodafone en/of Ziggo.

- Via ziggo.nl & vodafone.nl zijn we natuurlijk altijd bereikbaar. Net als de apps Mijn Ziggo & My Vodafone

Voor elk persoonlijk contact gelden de volgende afspraken:
- We schudden geen handen en we vragen iedereen om in de elleboog te hoesten of niezen.
- Ook vragen we zo veel mogelijk met pin of mobiele telefoon te betalen.
- In de winkels werken we met tape op de vloer, om de juiste afstand tussen de medewerkers en onze klanten te bewaren.

Om de veiligheid van onze medewerkers te waarborgen, werken we thuis als het kan en vergaderen we zo veel mogelijk via videoconferentie.

Er zijn processen ingericht om levering te versnellen. Bijvoorbeeld voor klanten die hogere capaciteit nodig hebben.

Voor afleiding of een momentje van rust (laatste update 14 april)
Het sluiten van scholen, kinderopvang en horeca en het stilleggen van sportactiviteiten zorgen ervoor dat we veel meer tijd thuis doorbrengen. Daarom bieden we iedereen graag meer ontspanning.

Tijdens de eerste maand van de corona-crisis waren de zenders van Film1 en enkele Kids & Comedy-kanalen gratis beschikbaar voor alle Ziggo-klanten. Tevens zonden we extra programma's op kanaal 13 (cabaret en kinderprogrammering).

Van half april tot en met 1 juni zijn alle 14 muziekzenders uit het Movies & Series XL pakket toegankelijk voor onze digitale klanten. Van dance tot klassiek en van golden oldies tot hits voor de kids. Ook de zenders NPO 1 extra, NPO 2 extra en OUTtv zijn tijdelijk beschikbaar voor alle digitale klanten, ook via Ziggo GO.

Nieuws en acties VodafoneZiggo
We blijven de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwgezet volgen. Als het nodig is nemen we aanvullende maatregelen op basis van de nieuwste RIVM-voorschriften. Want boven alles staan de veiligheid en gezondheid van onze klanten en collega’s centraal. We rekenen hierbij op ieders begrip. Blijf op de hoogte via www.vodafoneziggo.nl/corona waar we nieuws en recente ontwikkelingen delen van VodafoneZiggo.

Op onderstaande pagina's staan alle specifieke corona-maatregelen en services van Vodafone en Ziggo.

Vodafone: https://www.vodafone.nl/informatie/corona
Ziggo: https://www.ziggo.nl/corona