Het Belgische VR-gaming bedrijf The Park komt naar Nederland, ondersteund door Vodafone. In The Park gaan bezoekers door middel van Virtual Reality-technologie volledig op in een virtuele wereld. Ze bewegen zich vrij zonder snoeren of kabels in een een ruimte van 200 vierkante meter. Technologie in het spel zorgt ervoor dat de spelers op corona-proof afstand van elkaar houden. Vodafone wil met deze samenwerking op inspirerende wijze laten zien hoe verbinding er via het krachtige GigaNet in de toekomst uit kan zien. Op 1 september openen de deuren in Eindhoven en Breda.
De experience
The Park is veel meer dan een gaming experience. Het concept maakte in juni 2018 zijn debuut in België, waar ze in no-time vele vestigingen openden. De vestigingen in Breda en Eindhoven worden daar nu aan toegevoegd. De ervaring in Nederland is echter hetzelfde, grote ruimtes die zijn opgedeeld in meerdere speelvelden. The Park biedt ‘phygital entertainment’, een unieke beleving of game die zich op het snijvlak van fysiek en digitaal bevindt. Bezoekers kunnen zich vrij in de ruimte bewegen zonder vast te zitten aan snoeren of kabels. Hierdoor voelen zij zich echt onderdeel van het spel.
De games worden door The Park zelf ontwikkeld en zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Bijvoorbeeld The Hallow waarin duistere wezens in de Middeleeuwen te lijf worden gegaan met kruisboog en longrifle. In De dag wordt de speler als SWAT-team opgeroepen om een bankoverval te beëindigen. In Nanoclash strijden twee zwaar bewapende teams tegen elkaar, waarbij een van de teams een tikkende bom in handen moet krijgen. De nieuwste ervaring is De Mol, gebaseerd op de Vlaamse variant van Wie is De Mol. Molloten krijgen zo de kans om zelf in de rol van saboteur te kruipen of een van hun vrienden te ontmaskeren.
Klanten van Vodafone krijgen hier een korting van 15% op de experience