De ‘af&toe’ rijder bestaat en wil betalen voor gebruik. Dit blijkt uit de eerste resultaten van de proef met Bundelz. De proef wordt daarom uitgebreid naar 1.000 gebruikers met de Bundelz app als nieuwe functionaliteit. Bundelz is de eerste prepaid autoverzekering van Nederland, die samen met klanten wordt ontwikkeld. Bij blijvend succes wordt Bundelz medio 2018 op de markt gebracht.
Nieuw: de Bundelz app
Met de nieuwe Bundelz app kan de klant altijd zien hoeveel kilometer hij nog tegoed heeft. Ook zit er een ‘vind mijn auto terug’-functie in de app, Bundelz klanten geven aan dit handig te vinden. Met Bundelz koopt de autobezitter een bundel waarmee hij voor 1.000 kilometer verzekerd is. Met 1.000 kilometer op de teller koopt hij automatisch een nieuwe bundel, zo rijdt hij nooit onverzekerd rond. Naast de app komt er ook een nieuwe bundel speciaal voor ‘af&toe’ rijders met weinig schadevrije jaren. Uit de eerste fase van de pilot blijkt namelijk dat de groep ‘af&toe’ rijders groter en diverser is. Rijders die mee willen doen kunnen zich hier aanmelden.
Eerste bevindingen: eerlijker en goedkoper
Sparklab, het innovatielab van Nationale-Nederlanden dat Bundelz ontwikkelt, startte de proef in juni 2017. Kokke van der Werf, managing director van Sparklab: “Tijdens de eerste fase wilden we leren of de ‘af&toe’ rijder bestaat en of hij behoefte heeft aan een prepaid autoverzekering. De resultaten zijn veelbelovend: de klanten zijn zeer tevreden, ervaren Bundelz als eerlijker en zijn goedkoper uit.”
Klaar voor de volgende stap
Sparklab ontwikkelt Bundelz samen met Vodafone, Intrasurance en Clifford. Omdat de verschillende bedrijven hun kennis en kracht bundelen komt Bundelz sneller tot stand. “Vodafone brengt expertise en service op het gebied van Internet of Things en prepaid in. De resultaten van de eerste pilot laten zien dat we klaar zijn voor de volgende stap,” aldus Max Kranendijk, Senior Innovatie Manager bij VodafoneZiggo.