Vandaag start de IoT Challenge van Vodafone Business. Facilicom Group, Heineken, SHV Energy, en VodafoneZiggo Retail hebben te maken met urgente uitdagingen in hun sector en richten hun blik op startups voor geschikte IoT-oplossingen. Vodafone Business brengt hen in samenwerking met The Next Web bij elkaar tijdens de IoT Challenge, die vandaag is afgetrapt.

Internet of Things (IoT) is een krachtige tool om dringende uitdagingen op te lossen en toekomstbestendige bedrijven te bouwen. Het verbetert de consumentenervaring met personalisatie en service, verhoogt de veiligheid door risicoanalyse, en stimuleert innovatie met slimme, verbonden producten. De toepassingen zijn eindeloos.

De deelnemende bedrijven hebben elk een challenge uitgeschreven en startups krijgen de kans om de meest urgente uitdagingen in de sector te tackelen:

● Facilicom Group is op zoek naar een oplossing voor het verhogen van de leefkwaliteit en bezoekerservaringen in en rondom gebouwen.

● Heineken wil meer inzicht krijgen in de manier waarop mensen interacteren met het merk in de Heineken Experience.

● VodafoneZiggo Retail zoekt naar een manier om met gebruik van slimme technologie winkeltraffic en sales te verhogen.

Jelmer Letterie, programmaleider bij Vodafone Business, geeft zijn perspectief op de challenge: “Wanneer het aankomt op technologie kunnen we allemaal van elkaar leren. Wij helpen onze klanten graag met het oplossen van hun uitdagingen. Startups hebben vaak de expertise in huis die juist de oplossing kan bieden op het gebied van IoT. We hebben in de afgelopen jaren van de IoT Challenge gezien dat er out-of-the box oplossingen zijn gepresenteerd en uiteindelijk succesvol geïmplementeerd zijn door de bedrijven. Zo maken wij samen IoT beschikbaar voor iedereen en overal.”

Op 17 oktober presenteren de startups hun IoT-oplossingen tijdens de demodag op het hoofdkantoor van VodafoneZiggo in Hoog Catharijne, Utrecht.