VodafoneZiggo heeft de cijfers bekendgemaakt van het tweede kwartaal van 2019.
- Dit is het beste kwartaal sinds het samengaan van Vodafone en Ziggo eind 2016.
- Ondanks de sterke concurrentie realiseert VodafoneZiggo nu na 9 kwartalen op een rij ook dit kwartaal commerciële groei: + 70.000 mobiele (postpaid) klanten, + 17.000 vaste internetklanten.
- Ook zijn er na twee opeenvolgende kwartalen van daling dit kwartaal 5.000 nieuwe tv-klanten bijgekomen, mede vanwege verkoop nieuwe Mediabox Next. Klanten en reviews zijn erg positief over dit product.
- Daarmee is het totaal aantal klantproducten (internet, TV en vaste telefonie) in de vaste markt na 4 kwartalen weer licht gegroeid ten opzichte van vorig kwartaal.
- De strategische focus op convergentie blijft zeer goed gewaardeerd door klanten. 72% van de mobiele klanten en 36% van de vaste klanten nemen producten af van zowel Vodafone als Ziggo. In aantallen zijn er dit kwartaal 158.000 mobiele klanten (waaronder 60.000 van hollandsnieuwe) en 95.000 vaste klanten bijgekomen die een gecombineerd product afnemen.
- De omzet is dit kwartaal weer gegroeid, met 1,5% in vergelijking met Q2 2018. Deze groei wordt gedreven door de resultaten uit B2B (mobiele omzet groeit weer, vast blijft stevig doorgroeien), maar ook de consumentenmarkt groeit weer.
- Totale (B2C en B2B) omzetgroei in de vaste markt is het beste kwartaalresultaat sinds de fusie.
- Blijvende groei van de operationele winst OCF (Operating Cash Flow) met 3% ten opzichte van Q2 2018. Deze groei is in lijn met het eerste kwartaal van 2019. Het jaartarget voor 2019 wordt verhoogd van 1% tot 3% naar 2% tot 3%.