Ajax en VodafoneZiggo hebben hun samenwerking verlengd. Het telecombedrijf tekent bij voor twee seizoenen. Het huidige contract loopt af in 2025; het nieuwe duurt tot medio 2027, met een optie op verlenging tot medio 2029. In de samenwerking komt meer nadruk te liggen op maatschappelijke initiatieven.

Ziggo is sinds 2015 hoofdsponsor van Ajax. Na de fusie van Vodafone met Ziggo in 2016 werd het contract voortgezet en bleef het merk Ziggo prominent op het Ajax-shirt staan. Inmiddels duurt de samenwerking bijna tien jaar en ook de komende jaren blijft VodafoneZiggo als hoofd- en shirtsponsor trouw aan Ajax.

Entertainment
Behalve op de zichtbaarheid van Ziggo binnen Ajax en op rechten rondom wedstrijden, richt de samenwerking zich ook op entertainment. Op Ziggo Sport en online blijven Ajax en VodafoneZiggo exclusieve content aanbieden, waaronder voorrondes in het Europees voetbal. Bijzondere live-ervaringen en acties via Priority, het klantprogramma van Vodafone en Ziggo, blijven ook onderdeel van het partnership.

Maatschappelijke projecten
Daarnaast gaan Ajax en VodafoneZiggo intensiever samenwerken om een grotere, positieve impact te maken op maatschappelijk vlak. Daarbij gaat het om uitwisseling van kennis en expertise op maatschappelijke gebied, en het versterken van elkaars projecten. Tevens worden meer gemeenschappelijke projecten ontwikkeld en wordt een vervolg gegeven aan Silence Social Hate, de succesvolle campagne van december vorig jaar tegen haatuitingen op social media.

Betere toekomst
Menno Geelen, algemeen directeur a.i. bij Ajax: "We zijn VodafoneZiggo dankbaar voor hun vertrouwen in de toekomst van Ajax. We zijn al bijna tien jaar partners en mede dankzij deze onvoorwaardelijke steun kunnen we werken aan een betere toekomst van onze club, aan de resultaten die we willen behalen en aan de impact die we willen maken op én naast het veld. ‘Een betere toekomst voor iedereen’ is een ambitie van VodafoneZiggo waaraan we de komende jaren graag onze bijdrage leveren.”

Écht partnership
Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt VodafoneZiggo: “In goede tijden, maar ook in minder goede. Dat is de kern van een écht partnership. Ajax heeft afgelopen maanden belangrijke stappen gezet en we kijken uit naar het komende seizoen en de periode daarna. Voetbal is als geen ander in staat om mensen te verbinden, om drempels te verlagen, en om emotioneel te raken. Het is entertainment pur sang, maar je kunt de verbindende kracht van voetbal ook inzetten voor belangrijke maatschappelijke issues. Beide aspecten vinden we belangrijk en gaan we de komende jaren samen verder ontwikkelen.”

2024-06-12_AJAX_ZIGGO-2 (3)

Van links naar rechts:
Robin Kroes (Director Consumentenmarkt VodafoneZiggo), Cas Biesta (Interim CCO Ajax), Ritchy Drost (Interim CEO VodafoneZiggo) and Menno Geelen (Interim CEO Ajax)